Welke campagnes biedt Direct Phone aan?

Direct Phone biedt je organisatie verschillende strategieën aan om de relatie met je donateur te versterken. We bellen om de retentie te verhogen, afgehaakte donateurs te reactiveren en verzorgen de donor care van je organisatie. Daarnaast kunnen we ook nieuwe donateurs werven. Kies de juiste telemarketingstrategie om de relatie met je donateurs te versterken.

Versterk de loyaliteit van je actieve donateurs

Een telefoongesprek is een ideale gelegenheid om de loyaliteit van je donateur te versterken. Direct Phone heeft ervaring om je eenmalige donateur om te schakelen naar een maandelijkse donateur.

Donateurs die reeds maandelijks een bijdrage doen, kunnen we upgraden naar een hogere maandelijkse bijdrage.

We bedanken systematisch elke nieuw donateur 21 dagen na zijn eerste gift via een automatische tool en verzoeken hem om je organisatie voortaan maandelijks te steunen. Veel organisaties verliezen immers 40% tot 60% van hun donateurs na een eerste gift; door een weldoordachte telemarketingcampagne verklein je dat verlies aanzienlijk.

Werf nieuwe donateurs

Namens jouw organisatie belt Direct Phone contacten op die nog nooit enige betrokkenheid met je organisatie hebben getoond. We proberen hen te overtuigen om je goed doel in hun hart op te nemen. Maar ook mensen die informatie over je organisatie hebben aangevraagd, bellen we op. Met een vriendelijk gesprek en goed onderbouwde argumenten overtuigen we hen vaak om jouw organisatie (maandelijks) te steunen.

Reageer onmiddellijk bij noodsituaties

Een nieuwe humanitaire ramp… Het team van Direct Phone is bijzonder snel inzetbaar om middelen te verzamelen die jouw organisatie nodig heeft om de slachtoffers de eerste hulp te bieden. We kunnen hiervoor je eigen donateurs contacteren of op zoek gaan naar nieuwe supporters.

Reactiveer slapende donateurs

Je weet het wel: het kost je organisatie meer geld om nieuwe donateurs te werven dan om je donateurs te behouden. Daarom is het zo belangrijk om de nodige aandacht te schenken aan het reactiveren van donateurs. Mensen die je organisatie in het verleden steunden, via eenmalige of wederkerige giften, kunnen we met een telefoongesprek relatief makkelijk opnieuw warm maken om hun steun te hernieuwen.  Hierbij speelt de doelgroepbepaling een cruciale rol.

Donor care

Je relatie met je donateur is gebouwd op vertrouwen, kennis en een goed beheer. Direct Phone zorgt voor:

  • Inbound contacten: onze telefonisten zorgen ervoor dat je donateur zich thuis voelt bij je organisatie en dat al zijn bezorgdheden correct worden opgevangen. Hij kan ons elke dag contacteren per telefoon, e-mail of post. Met genoegen betantwoorden we in jouw naam al zijn vragen of geven we gevolg aan zijn wensen, bijvoorbeeld: zijn adresgegevens aanpassen na een verhuis, een folder omtrent een project toesturen, hem toevoegen als ontvanger van de digitale nieuwsbrief van je organisatie,….
    Al deze vragen beantwoorden vergt veel tijd en energie. Toch is het zo belangrijk om de donateur aan je organisatie te hechten. Daarom nemen wij deze taak met veel plezier op ons, ofwel het hele jaar, ofwel enkel tijdens specifieke periodes (bijvoorbeeld wanneer je personeeslid van zijn welverdiende vakantie geniet of afwezig is door ziekte).
  • Bedanking mid-level en major donors: Met eenvoudige, warme telefoontjes bedanken we je donateurs voor zijn steun; onze expertise doet wonderen!
  • Enquêtes, onderzoek en dataverrijking behoren eveneens tot de mogelijkheden.